Käyttöehdot

TilataanYhdessä yhteistilausalustan tavaroiden osto- ja myyntiehdot

1. SINÄ YMMÄRRÄT

  • Myyjä – TilataanYhdessä – Tellimekoos OÜ, Viron tasavallan lakien mukaan perustettu ja toimiva yhtiö, rekisteritunnus: 16510660, kotipaikka Tallinn, Pikk 44, 10133, Harjumaa, Viron tasavalta.
  • Ostaja – vähintään 18-vuotias luonnollinen henkilö tai oikeushenkilö, joka ostaa tavaroita ja palveluita TilataanYhdessä-verkkokaupasta tai käyttää verkkokauppaa tai aikoo ostaa TilataanYhdessä-alustalta tavaroita tai palveluita henkilökohtaisten, perheen, kotitalouden tai yrityksen tarpeiden tyydyttämiseksi ja/tai ammattikäyttöön.
  • Verkkokauppa – sähköinen TilataanYhdessä sähköinen verkkokauppa osoitteessa tilataanyhdessa.fi, joka on suunniteltu tilaamaan huonekaluja, isompia koti- ja puutarhatavaroita tai muita paikallisesti hankittuja tavaroita ulkomaisilta tehtailta ilman suurta lisähintaa maahantuojilta ja jakelijoilta.
  • Osto-myyntisopimus – Ostajan ja Myyjän välillä Verkkokaupan tavaroiden osto- ja myyntiehtojen mukaisesti solmittu tavaroiden osto- ja myyntisopimus.
  • Tavarat – sisältää sekä tavarat että palvelut, ellei nimenomaisesti mainita tai asiayhteys osoita toisin.
  • Ehdot – nämä tavaroiden etäosto- ja -myyntiehdot, jotka määrittelevät ostajan ja myyjän oikeudet ja velvollisuudet, myyjän tarjoamien tavaroiden ja palvelujen ostoehdot sekä maksuehdot ne, tavaroiden ja palveluiden toimitus- ja palautusmenettely, osapuolten vastuu ja muut verkkokaupan tavaroiden ja palveluiden ostoon ja myyntiin liittyvät ehdot.

 

2. YLEISET TILAUSMÄÄRÄYKSET

  • Ostaja voi ostaa tavaroita verkkokaupasta vain hyväksyessään nämä ehdot. Vahvistettuaan tutustuneensa ehtoihin ostaja sitoutuu täyttämään ja noudattamaan niitä, hyväksyy Ehtojen soveltamisen ja vahvistaa ymmärtäneensä ne.
  • Myyjällä on oikeus muuttaa ehtoja. Ehtojen muutokset astuvat voimaan, kun ne on julkaistu Verkkokaupassa. Mikäli Ostaja käyttää Verkkokauppaa millä tahansa tavalla Ehtojen muutosten julkaisemisen jälkeen, hänen katsotaan hyväksyneen kaikki Ehtojen muutokset.
  • Vain rekisteröityneet Ostajat voivat ostaa tuotteita verkkokaupasta.
  • Rekisteröityäkseen Ostaja täyttää rekisteröintilomakkeen ja toimittaa siihen tarvittavat tiedot (jäljempänä ”Rekisteröintitiedot”). Ostaja on henkilökohtaisesti vastuussa Rekisteröintitietojen oikeellisuudesta, luottamuksellisuudesta ja/tai säilyttämisestä.
  • Ostaakseen tavaroita Ostaja tekee tilauksen Verkkokaupassa täyttämällä sähköisen tilauslomakkeen.
  • Jotta voit lähettää tilauksen, sinun on suoritettava seuraavat toimet:
    • Lisää sopiva Tuote ostoskoriin;
    • Siirry ostoskoriin painamalla sivun yläreunassa olevaa ostoskoripainiketta;
    • Täytä pyydetyt kentät, valitse sopiva kuljetus- ja maksutapa;
    • Lue osto- ja myyntiehdot ja vahvista suostumuksesi, jos hyväksyt;
    • Paina ”Lähetä tilaus” -painiketta ja maksa tilaus.
    • Saat tämän jälkeen tilausvahvistuksen sähköpostiisi ja tilauksesi lähetetään kyseisen tuotteen tai tuotteiden tuotantolaitokseen täytettäväksi.
  • Jokaisesta ostajan tilauksesta tehdään erillinen osto-myyntisopimus.
  • Osto-myyntisopimus katsotaan ostajan ja myyjän solmituksi, jos ostaja:
    • lähettää tilauksen ja määrittää toimitusehdot;
    • vahvistaa, että hän on tutustunut Ehoihin, valitsee maksutavan ja maksaa tilauksen verkkopankissa, laskulla tai osamaksulla. Kaikki tellimekoos.ee-verkkoympäristössä suoritetut maksut tapahtuvat Montonio OÜ:n suojatussa verkkoympäristössä www.montonio.com.
    • Myyjä vahvistaa Ostajan tilauksen näyttämällä ja/tai lähettämällä tilaustiedot, vahvistusviestin (sähköpostitse ja/tai puhelimitse) ja/tai laskun.
  • Ennen osto-myyntisopimuksen tekemistä Myyjä voi lähettää ostajalle myös muita välivahvistuksia, esimerkiksi vahvistuksen maksun vastaanottamisesta jne.
  • Osto-myyntisopimus on voimassa, kunnes tästä sopimuksesta johtuvat velvoitteet on täytetty. Osto-myyntisopimus katsotaan tehdyksi, kun tavarat on luovutettu Ostajalle.
  • Vahvistettuaan Ostajan tilauksen Ostaja sitoutuu maksamaan Tavaran hinnan ja ottamaan vastaan ​​Verkkokaupasta tilatut tavarat. Maksun lopullisen vahvistuksen jälkeen tilaukseen ei ole enää mahdollista lisätä muita tuotteita. Tuotteen hintaan lisätään kotimaan kuljetusmaksu, joka näkyy Ostajalle toimitusosoitteen sekä tavaran koon ja painon mukaan. Kuljetuskulujen tarkka summa näkyy Ostoskorissa Ostajalle ennen tilauksen vahvistamista.
  • Kotimaan kuljetuksia hoitaa Itella. Voit noutaa tavarat itse OÜ AMV Logisticsin logistiikkakeskuksesta www.amvl.ee. Varaston osoite: Sinikivi tee 11, 75306 Raen kunta, Harjumaa, puh. +372 588 62 400.
  • Myyjä voi kieltäytyä vahvistamasta Ostajan tilausta tai peruuttaa tilauksen, jos:
    • Ostaja ei täytä kaikkia Tavaroiden tilaamisen ehtoja;
    • Myyjä ei tilaa ostajan suosittelemaa tuotetta tai kerää vaadittua tilausmäärää (tilaajamäärä) yhteistoimitusta varten 7 päivän sisällä;
    • Muista syistä, joista saatetaan ilmoittaa ostajalle erikseen.

 

3. OSTAJAN OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET

  • Ostajalla on oikeus:
    • oikeus ostaa Tavarat Verkkokaupasta Ehtojen, Myyjän muiden ohjeiden ja Viron tasavallan lainsäädännön mukaisesti;
    • oikeus perua Verkkokaupassa solmittu osto-myyntisopimus ilmoittamalla siitä kirjallisesti Myyjälle viimeistään 14 (neljäntoista) päivän kuluessa ehdoissa säädetyllä tavalla;
    • oikeus palauttaa tai vaihtaa sopimattoman laatuisia tai vaatimustenvastaisia ​​tavaroita, jos mahdollista;
  • Ostaja sitoutuu:
    • peruuttamisen yhteydessä palauttamaan tavarat välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa;
    • maksamaan tilattujen Tavaroiden ja toimituksen hinnan ja suorittamaan muut maksut (jos niin on ilmoitettu osto- ja myyntisopimusta tehtäessä) ja hyväksymään tilatut tavarat
    • tarkastamaan tavarat vastaanottaessaan ne ja ilmoittamaan Myyjälle lähetyksen vaurioista, ilmeisistä virheistä ehtojen mukaisesti
    • valittuaan toimituspalvelun tai muut myyjän tarjoamat palvelut luomaan edellytykset niiden tarjoamiselle ja maksamaan asianmukaisesti näistä palveluista
    • kattamaan tavaroiden palautuskulut, jotka ostaja maksaa
      jos Ostajan rekisteröintitiedot tai Tavaran toimitustiedot muuttuvat, päivittämään nämä tiedot viipymättä
    • Jos Ostajan rekisteröintitiedot tai Tavaran toimitustiedot muuttuvat, päivitä nämä tiedot viipymättä;
    • täyttämään muut Viron tasavallan ehdoissa ja lainsäädännössä määrätyt vaatimukset.

 

4. MYYJÄN OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET

  • Myyjällä on oikeus:
    • rajoittaa tai keskeyttää tai peruuttaa Ostajan rekisteröinti tai tilaus ilman ennakkoilmoitusta hyvästä syystä; Myyjä ei ole vastuussa ostajalle aiheutuneista vahingoista;
    • keskeyttää Verkkokaupan toiminta väliaikaisesti tai pysyvästi, muuttaa Verkkokauppaa tai sen yksittäisiä osia, sen sisältöä kokonaan tai osittain, asettaa rajoituksia verkkokaupassa tehtäville ostoksille, rajoittaa rekisteröityneiden Ostajien määrää ilmoittamatta siitä etukäteen Ostajalle. Myyjä ei ole vastuussa tällaisen toiminnan ostajalle aiheuttamista vahingoista
    • muuttaa ehtoja, tavaroiden hintoja, ostoehtoja tai muita Verkkokauppaan liittyviä ohjeita julkaisemalla tiedot näistä muutoksista Verkkokaupassa.
  • Myyjä sitoutuu kunnioittamaan Ostajan yksityisyyttä ja suojaamaan hänen tietojensa luottamuksellisuutta.
  • Mikäli Myyjä ei jostain syystä pysty myymään tilattua tuotetta Ostajalle, hänen on palautettava tilauksen koko kauppahinta toimituskuluineen, mikäli se on maksettu, 2 (kahden) arkipäivän kuluessa. Mikäli tavarat myydään osittain ostajalle, palautetaan toimituskulut suhteellisesti tilauksesta palautettujen Tavaroiden määrän mukaan.

 

5. TAVAROIDEN HINNAT JA MAKSUT

  • Tavaroiden hinnat Verkkokaupassa ja/tai tilauksessa ovat euroina ja sisältävät ALV:n ja muut mahdolliset verot ja kulut.
  • Tavarat myydään Ostajalle Verkkokaupassa tilauksen tekohetkellä voimassa olleilla hinnoilla. Tavaran tarkka hinta ja tuotteista maksettava summa näkyvät Ostajalle ostoskorin täyttämisen jälkeen.
  • Tuotteen hinta ei sisällä toimituskuluja. Ellei toisin mainita, toimituspalvelu ja muut palvelut ovat maksullisia. Näiden palvelujen hinnat sekä niiden laskenta- ja maksutapa määritellään Verkkokaupassa.
  • Tavarat voidaan ostaa Verkkokaupasta vasta ennakkomaksun tai osamaksusopimuksen tekemisen ja yhteistilauksena ilmoitetun vastaavan tuotteen määrän tilausten tekemisen jälkeen. Voit käyttää Verkkokaupassa lueteltuja maksutapoja maksaaksesi Tuotteet Verkkokaupassa.
  • Ostoasiakirjat – tilaustiedot ja ALV-laskut – toimitetaan Ostajalle sähköisesti Ostajan tilillä, josta Ostaja voi ladata ja/tai tulostaa ne.
  • Mikäli Myyjä havaitsee Verkkokaupassa hintavirheen, se ilmoittaa siitä välittömästi Ostajalle. Tässä tapauksessa Ostajalla on mahdollisuus peruuttaa tilaus tai vahvistaa tilaus uudelleen oikeaan hintaan.
  • Verkkokaupassa voit turvallisesti maksaa tilauksesi verkkopankkien, osamaksukumppanien kautta sekä laskun/e-laskun perusteella.
  • Tavaroiden maksaminen tapahtuu verkkopankin tai pankkikortin kautta, laskulla tai korottomasti useassa erässä.
  • Verkkokauppa tukee seuraavia verkkopankkeja: Swedbank, SEB, LHV-pankki, Luminor-pankki ja COOP-pankki.
  • ”Lasku” ja ”Maksu kolmessa tai neljässä erässä” ilman korkoa ovat Montonion välittämiä, jolloin Ostaja tekee erillisen sopimuksen mainitun palveluntarjoajan kanssa. Laskun ja ”Maksa useassa erässä ilman korkoa” -vaihtoehdon tapauksessa asiakkaan ei tarvitse maksaa ennen tavaran vastaanottamista.
  • Tilaus käsitellään heti, kun Ostaja on maksanut tavarat (rahat ovat saapuneet Myyjän käyttötilille) tai ostaja on tehnyt sopimuksen osamaksupalveluntarjoajan kanssa.
  • Maksuihin liittyvät palvelumaksut maksaa Ostaja.
  • Maksut suoritetaan euroissa.

 

6. TAVAROIDEN TOIMITUS

  • Tavaroiden mahdolliset toimitustavat tulevat näkyviin, kun Ostaja on täyttänyt ostoskorinsa ja syöttänyt toimitusosoitteensa.
  • Tavaran toimitus on maksullinen palvelu.
  • Jos Ostaja valitsee toimituspalvelun, toimitushinta näkyy Ostajalle tilausprosessin lopussa ennen maksutavan valintaa ja/tai maksun suorittamista. Tavaran toimitushinta maksetaan etukäteen yhdessä tavaran maksun kanssa.
  • Ostajalle ilmoitetaan Tavaran mahdollinen toimitusaika ennen osto-myyntisopimuksen tekemistä. Odotetut tiedot toimitusajasta näkyvät tilausikkunassa ennen oston suorittamista. Myyjä toimittaa tavarat mahdollisimman lyhyessä toimitusajassa. Ostaja pidetään ajan tasalla tilauksensa tilasta ja tiedot tilauksen tilasta lähetetään Ostajan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Myyjä sitoutuu tekemään kaikkensa toimittaakseen tavarat mahdollisimman lyhyessä ajassa.
  • Valitsemalla kuriiripalvelun tilauksellesi vahvistat, että olet käytettävissä vastaanottamaan tilauksen valitsemaasi osoitteeseen määritettynä aikana. Saat ilmoituksen. Jos et vastaa kuriiripalvelun lähettämiin ilmoituksiin tai jos et muuta kuriiripalvelun tarjoamaa toimitusaikaa etkä ota toimitusta vastaan sovittuna ajankohtana, olet velvollinen maksamaan koko ovelta ovelle -kuljetusmaksun uudelleen.
  • Kuljetuspalvelua tilaaessaan Ostaja ilmoittaa Tavaran tarkan toimituspaikan ja luo sopivat olosuhteet tavaran purkamiselle (avaa portit, nostaa puomia, avaa ovet jne.). Toimitetut tavarat luovutetaan ostajalle vain oven kautta; parvekkeita ja ikkunoita ei saa käyttää tavaroiden toimittamiseen.
  • Kun tavarat toimitetaan Ostajalle, tavarat puretaan Ostajan osoittamassa paikassa. Mikäli Tavarat on siirrettävä tai toimitettava toiseen paikkaan Ostajan osoittamasta purkupaikasta, Ostaja huolehtii Tavaran siirtämisestä tai toimittamisesta toiseen paikkaan.
  • Jos Ostaja ei salli Myyjän edustajan saapua Ostajan tilauksessa ilmoitettuun Tavaran purkuosoitteeseen sovitun Tavaran toimituksen aikana ja 20 (kaksikymmentä) minuuttia sen jälkeen, lähetystä ei katsota toimitetuksi Ostajasta johtuvan syyn vuoksi. Tällöin Ostajan tilaamat Tavarat viedään Myyjän varastoon ja Myyjän edustaja sopii Ostajan kanssa Tavaran seuraavasta mahdollisesta toimituspäivästä. Mikäli ostajaan ei saada yhteyttä 3 arkipäivän kuluessa eikä tavaran toimittaminen sen vuoksi ole mahdollista, tavarat palautetaan Myyjän varastoon. Myyjä varastoi Tavarat amvl.ee AMV Logistics OÜ:n varastossa, ja AMV Logistics voi laatia Ostajalle lisälaskun lisäsäilytyksestä. Mikäli ostaja haluaa myyjän toimittavan uudelleen tilaamansa tavarat, hän maksaa myyjälle uudelleen toimituksen uudeksi sovittuna ajankohtana Tavaran alkuperäisen toimitushinnan mukaisesti.
  • Tavaran toimitusmaksu sisältää tavaran toimituksen rakennuksen etuovelle. Ostaja järjestää tavaran toimituksen portaita ylös itse tai tilaa sen Myyjän edustajalta lisämaksusta. Lisämaksun suuruus on ilmoitettava verkkokaupassa.
  • Vastaanotettuaan tavaran Ostaja tarkistaa lähetyksen sekä tavaran määrän, laadun ja koostumuksen. Mikäli ostaja havaitsee lähetyksen pakkauksen vaurioituneen, mutta tavaran määrässä, laadussa tai koostumuksessa ei ole puutteita, ostaja merkitsee pakkauksen vaurion toimitusvahvistuslomakkeeseen tai lähetyksen toimittaneen henkilön toimittamiin lomakkeisiin. Tässä tapauksessa tavaran katsotaan toimitetuksi vaurioituneessa pakkauksessa, mutta sen määrän, laadun ja koostumuksen katsotaan olevan osto-myyntisopimuksen mukainen ja tavara katsotaan asianmukaisesti toimitetuksi.
  • Mikäli Ostaja toteaa, että Tavaran laadussa ja/tai koostumuksessa on puutteita, ostaja ei voi ottaa vastaan ​​tavaroita, jotka eivät täytä laatu- ja/tai koostumusvaatimuksia. Ostaja kirjaa tavaran vastaanottamisesta kieltäytymisen ja ilmoittaa havaitsemat puutteet lähetyksen toimitusvahvistuslomakkeeseen ja/tai lähetyksen toimittaneen henkilön toimittamiin lomakkeisiin. Mikäli tavaran määrästä on pulaa, ostajan tulee ilmoittaa tästä myös lähetyksen toimitusvahvistuslomakkeessa ja/tai lähetyksen toimittaneen henkilön toimittamissa lomakkeissa.
  • Mikäli Ostaja hyväksyy lähetyksen kommentoimatta, tavara katsotaan toimitetuksi vahingoittumattomassa pakkauksessa. Tavaran määrän, laadun ja koostumuksen katsotaan olevan osto-myyntisopimuksen mukainen ja tavaran myyntiin ja toimitukseen liittyvät lisäpalvelut katsotaan suoritetuiksi asianmukaisesti.
  • Ostaja sitoutuu vastaanottamaan tavarat henkilökohtaisesti. Tavaraa luovutettaessa ostajaa voidaan pyytää esittämään henkilöllisyystodistus ja myyjän Ostajalle lähettämät tilauksen tiedot.
  • Kun tavarat on toimitettu Ostajan ilmoittamaan osoitteeseen, tavarat katsotaan luovutetuiksi ostajalle riippumatta siitä, onko ostaja tai muu henkilö, joka on vastaanottanut tavarat ilmoitettuun osoitteeseen, todella vastaanottanut tavaran vai ei. Mikäli Ostaja ei voinut itse vastaanottaa Tavaraa ja tavarat toimitettiin ilmoitettuun osoitteeseen, ostajalla ei ole oikeutta esittää Myyjälle vaatimuksia Tavaran toimittamisesta väärälle henkilölle. Jos Tavaraa ei toimiteta sovittuna toimituspäivänä, Ostajan tulee ilmoittaa siitä Myyjälle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään tavaran sovittua toimituspäivää seuraavana päivänä. Muussa tapauksessa Ostaja menettää oikeuden esittää Myyjälle reklamaatioita Tavaran myöhästymisestä ja/tai toimittamatta jättämisestä.
  • Myyjä vapautuu vastuusta Tavaran toimitusehtojen rikkomisesta, jos Tavaraa ei ole toimitettu Ostajalle tai jos Tavarat on toimitettu Ostajalle myöhässä ostajan tuottamuksesta tai Ostajan hallinnassa olevista olosuhteista johtuen.

 

7. TAVAROIDEN LAATU

  • Myytävänä olevien tavaroiden yleiset ominaisuudet on ilmoitettu kunkin tuotteen tuotekuvauksessa. Mikäli tuotteen nimessä tai kuvauksessa mainittujen tavaran ominaisuuksien tai ominaisuuksien välillä on eroja tai ristiriitaisuuksia, katsotaan tuotekuvauksessa annetut tiedot oikeiksi.
  • Verkkokaupassa myytävänä olevan tuotteen väri, muoto tai muut ominaisuudet voivat poiketa tuotteen todellisesta koosta, muodosta ja väristä johtuen Ostajan käyttämien elektronisten laitteiden ominaisuuksista tai muista teknisistä syistä, ottaen huomioon myös kohtuulliset erot tuotteiden ulkonäössä.
  • Myyjä ei vastaa Ostajan tuottamuksesta johtuvasta Tavaran huononemisesta/vaurioista, Tavaran epäsäännöllisen käytön seurauksena syntyneistä virheistä, Tavaran normaalista fyysisestä kulumisesta normaalin käytön aikana.
  • Myöhempien ongelmien ratkaisemiseksi Ostajan tulee säilyttää ostoasiakirjat (lasku, sopimus jne.), jotka osoittavat, että Tavarat on ostettu Myyjän verkkokaupasta. Ilman myyntiä todistavaa asiakirjaa Myyjä voi jättää ongelman ratkaisematta.
  • Reklamaatiota tehtäessä tulee ilmoittaa myös vialliset tavarat.

 

8. OIKEUS PERUUTTAA SOPIMUS. TAVAROIDEN PALAUTUS

  • Myyjän ei katsota rikkoneen palautusehtoja, jos hän ei voi tehdä siirtoa ostajan syyn vuoksi (viive tavaran palauttamisessa ja todistuksen toimittamatta jättäminen, virheelliset tiedot jne.).
  • Myyjä ei palauta Tavaroita palautettaessa ostajalle aiheutuneita lisäkustannuksia, jotka johtuvat siitä, että hän on valinnut tavaroiden toimitustavan muun kuin Myyjän tarjoaman tavanomaisen Tavaran lähetystavan.
  • Myyjällä on oikeus esittää ostajalle tavaran arvon alenemisesta johtuvat reklamaatiot viimeistään kolmen kuukauden kuluessa tavaran palauttamisesta.
  • Mikäli Ostaja on käyttänyt tai kokeillut palautettavaa tuotetta eri tavalla kuin myymälässä normaalisti sallittaisiin, tai jos hän on käyttänyt Tavaraa enemmän kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden varmistamiseksi, Ostaja on vastuussa Tavaran arvon alenemisesta ja Myyjällä on oikeus vähentää tämä summa palautettavasta kauppahinnasta.
  • Tavaraa voidaan kokeilla ja tarkastaa niiden sopivuuden tai sopimattomuuden varmistamiseksi, mutta testauksen aikana on varmistettava mahdollisimman vähäinen vaikutus tavaroihin ja sen pakkaukseen. Kokeilu tarkoittaa vähittäisliikkeissä tavanomaista vastaavaa käyttöä ennen ostoa.
  • Palautettavan tavaran tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan alkuperäisillä merkinnöillä ja samassa kunnossa kuin toimitushetkellä asiakkaalle. Mikäli Tavaran pakkaus voidaan avata pakkausta vahingoittamatta, asiakas sitoutuu avaamaan pakkauksen tällä tavalla. Siinä tapauksessa, että Tavaran alkuperäinen pakkaus on vaurioitunut tai jos Tavaran käyttö Tavaran koeaikana ylittää sen kohtuullisen määrän, joka on tarpeen Tavaraan tutustumiseksi, tai jos palautetut tavarat eivät ole vastaavassa kunnossa verrattuna uuteen, samankaltaiseen Tavaraan, niin Myyjällä on oikeus yksipuolisesti vähentää Asiakkaalle palautettavasta summasta Tavaran arvon alenemista vastaava korvaus. Korvauksen suuruus määräytyy joka kerta palautettavan tavaran mahdollisen arvon alenemisen laajuuden perusteella ja hyvityksen määrä ilmoitetaan Asiakkaalle mahdollisimman pian korvauksen määrän päätyttyä.
  • Tavaran palautuskulut ovat ostajalla, ellei palautuksen syynä ole se, että palautettava tuote ei vastaa tilattua (esim. virheellinen tai viallinen tavara).
  • Ostajan on palautettava Tavara 14 päivän kuluessa hakemuksen jättämisestä tai todistettava, että hän on luovuttanut tavarat rahdinkuljettajalle edellä mainitun ajan kuluessa.
  • Palautetun tavaran vastaanotettuaan Verkkokauppa palauttaa Ostajalle viipymättä, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta, kaikki Ostajalta sopimuksen perusteella saamat maksut, joista on vähennetty Ehtojen mukaiset kohtuulliset kulut.
  • Verkkokauppa voi kieltäytyä hyvittämästä tavaraa ennen kuin Sopimuksen alaiset tavarat on palautettu tai kunnes Ostaja on esittänyt todisteita palauttaneensa tuotteen sen mukaan, kumpi tapahtuu ensin.
  • Verkkokaupalla on oikeus vetäytyä kaupasta ja vaatia Ostajalta tavaran palautus, jos Tavaran hinta verkkokaupassa on virheen vuoksi merkitty huomattavasti Tavaran markkinahintaa alemmaksi.
  • Peruuttaakseen tavaran ostajan tulee tehdä peruuttamishakemus.
  • Virhetilanteessa ostajalla on oikeus ottaa yhteyttä verkkokauppaan viimeistään kahden kuukauden kuluessa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen tagastus@tellimekoos.ee. Verkkokauppa vastaa kuluttajan valitukseen kirjallisesti tai kirjallisen jäljentämisen mahdollistavassa muodossa 15 päivän kuluessa.
  • Ennen huonolaatuisten tavaroiden vaihtoa tai palauttamista sekä tavaroita palautettaessa muusta syystä kuin osto-myyntisopimuksen peruuttamisesta, ostaja ottaa yhteyttä myyjään ja sopii Tavaran palautuksen tai vaihtamisen ehdot.

 

9. OSAPUOLTEN VASTUU

  • Myyjä vapautuu kaikesta vastuusta siinä tapauksessa, että vahingon syynä on ollut se, että Ostaja ei myyjän suosituksesta ja velvollisuudestaan ​​huolimatta tutustunut Ehoihin ja/tai osto-myyntisopimukseen, vaikka hänelle annettiin mahdollisuus tehdä niin.
    4. Myyjä vastaa Verkkokaupan toimintahäiriöistä ja niiden seurauksena ostajalle tai kolmansille osapuolille aiheutuvista suorista menetyksistä ja vahingoista, jos ne ovat aiheutuneet Myyjän tahallisesta toiminnasta.
  • Vahingon sattuessa syyllinen vastaa vain toisen osapuolen välittömistä vahingoista.
  • Myyjä ei ole vastuussa osto- ja myyntisopimuksen rikkomisesta ja/tai tavaran toimittamatta jättämisestä tai myöhästymisestä, jos tämä johtuu kolmansien osapuolien toiminnasta tai olosuhteista, joita Myyjä ei voinut hallita tai kohtuudella ennakoida osto- ja myyntisopimuksen solmimishetkellä ja näistä olosuhteista tai niiden estävästä seurauksesta (force majeure). Jos mainitut olosuhteet kestävät yli 1 (yhden) kuukauden, osapuolet voivat purkaa osto- ja myyntisopimuksen yhteisellä sopimuksella.
  • Myyjä on vastuussa Ostajalle ja Ostaja on vastuussa Myyjälle näiden ehtojen rikkomisella toiselle osapuolelle aiheutuneista vahingoista Viron tasavallassa voimassa olevan lainsäädännön mukaisissa tapauksissa ja laajuudessa.
  • Myyjä ei vastaa Ostajalle aiheutuneista vahingoista tai Tavaran toimituksen viivästymisestä, jos vahinko tai Tavaran toimituksen viivästyminen johtuu olosuhteista, joihin Myyjä ei voinut vaikuttaa ja jonka saapumiseen Myyjä ei ennakoinut eikä voinut ennakoida (force majeure).

 

10. TIETOSUOJA

  • Ostajan henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti.
  • Myyjä kerää ostajan henkilötietoja asiakastilin luomisen ja/tai tilauksen yhteydessä.
  • Käsiteltäviä henkilötietoja ovat Ostajan nimi, sähköpostiosoite, matkapuhelinnumero ja kulutusmieltymykset.
  • Myyjä käyttää henkilötietoja palvelujen tarjoamiseen, edelleen kehittämiseen ja personointiin Ostajalle. Mainitut palvelut on ymmärrettävä ennen kaikkea henkilökohtaisten tarjousten tarjoamiseksi, myymiseksi ja järjestämiseksi Ostajalle verkkokaupassa.
  • Verkkokauppaan syöttämällä ja vastaavalla vahvistuksella Ostaja antaa oikeuden kerätä ja käsitellä Ostajan henkilötietoja sekä välittää tarvittavat tiedot logistiikkakumppanille Tavaran toimitusta varten.
  • Myyjällä on oikeus käyttää Ostajan asuin- tai sijaintiosoitetta mainosten ja muiden tietojen välittämiseen Ostajalle.
  • Ostajalla on oikeus milloin tahansa kieltää henkilötietojensa kerääminen ja käyttö, ellei se ole tarpeen sopimuksesta johtuvan vaateen perimiseksi tai tavaran toimittamiseksi. Edellä mainittua suostumusta henkilötietojen käyttöön ei voida peruuttaa takautuvasti.
  • Sähköisten henkilötietojen käyttö suoramainontaa varten tapahtuu vain, jos Ostaja on antanut siihen suostumuksen Myyjän verkkosivuilla.
  • Salattu tietoliikenne pankkien kanssa ostoja maksettaessa varmistaa Ostajan henkilökohtaisten pankkitunnuksien turvallisuuden, eikä Myyjällä ole myöskään pääsyä niihin.
  • Myyjä ei luovuta Ostajasta saamiaan henkilötietoja kolmansille osapuolille.
  • Myyjällä on oikeus välittää asiakkaan Facebook Messenger -kampanjoita, uutisia ja tilauksiin liittyviä ilmoituksia.

 

11. LOPPUSÄÄNNÖKSET

  • Kaikki Myyjän verkkosivuilla annetut tiedot, mukaan lukien, mutta niihin rajoittumatta, nämä ehdot, tiedot myyjästä ja tarjotuista tuotteista, palveluista ja niiden ominaisuuksista, menettelystä, jolla Ostaja käyttää osto- ja myyntisopimuksen peruuttamisoikeutta, ja myyjän (tarvittaessa) tarjoamista takuuehdoista ja takuista katsotaan annetuiksi Ostajalle kirjallisesti.
  • Ostajan ja myyjän välisiin ehtoihin ja osto- ja myyntisopimukseen sovelletaan Viron tasavallan lakia.
  • Myyjä voi milloin tahansa siirtää näistä ehdoista johtuvat oikeutensa ja velvollisuutensa kolmannelle osapuolelle ilman ostajan suostumusta ja ilmoittamatta siitä Ostajalle.
  • Kaikki Ostajan ja Myyjän välillä Ehtoihin liittyvät erimielisyydet ratkaistaan ​​neuvotteluin. Jos osapuolet eivät pääse sopimukseen riidanalaisesta asiasta neuvotteluteitse 15 (viidentoista) päivän kuluessa, riita-asiat ratkaistaan ​​lopullisesti Viron tasavallan lainsäädännön mukaisen menettelyn mukaisesti.
  • Viron tasavallan lainsäädännön mukaisen menettelyn mukaisesti.
  • Ostaja voi esittää Verkkokaupasta ostettuja tavaroita ja palveluita koskevia pyyntöjä ja/tai vaatimuksia kuluttajariitalautakunnalle (Endla 10A, 10122 Tallinna; puhelin 6201 707; sähköposti avaldus@komisjon.ee; verkkosivusto https://komisjon.ee/et/). Rajat ylittävissä riita-asioissa Ostajalla on oikeus ottaa yhteyttä Euroopan unionin kuluttajaneuvontaan osoitteessa https://consumer.ee/.
  • Nämä ehdot ovat voimassa 01.09.2022 alkaen.